Search This Blog

Kota Kinabalu (KK) City Under Construction


Kota Kinabalu (KK) City - click for big image
Sana sini pembangunan bandar Kota Kinabalu dilaksanakan. Seperti yang anda lihat dalam gambar pembangunan Kota Kinabalu ini, kelihatan jalanraya 'fly-over' sedang dibina dari arah Sutera Habour Resort Kota Kinabalu ke Center Point Kota Kinabalu.

Kelihatan di situ juga tersergam indah bangunan baru UMNO - Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu. Nun di hujung sana, pembinaan STAR City Shopping Mall di kawasan Asia City Kota Kinabalu juga sedang dalam pembinaan. Dan di tengah-tengah bandar Kota Kinabalu kelihatan Rumah Kongsi atau Rumah Pekerja Pembinaan tumbuh seperti cendawan. Mungkin dibina khas untuk pekerja-pekerja pembinaan STAR City Shopping Mall Kota Kinabalu.

Dalam tempoh 3 ke 5 tahun akan datang, bandar Kota Kinabalu Sabah akan menjadi salah satu bandar yang tercantik di Malaysia. Mudah-mudahan. Akan bertambahlah peluang pekerjaan di Kota Kinabalu Sabah ini, dan yang pastinya juga, akan bertambahlah jumlah kenderaan yang memasuki kawasan bandar Kota Kinabalu. Jika tindakan awal tidak diambilkira oleh pihak-pihak tertentu, PASTI akan berlaku kesesakan lalu lintas yang teruk kelak.

Tunggu dan lihat.

No comments:

Post a Comment













Like us on Facebook